About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Selasa, 29 September 2009

Rumah Terbuka Zinnirah..

Salam semua..
Rasanya masih tidak terlalu lewat untuk saya ucapkn 'selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin'..mood raya masih lagi adakan?hehe..biasa la adat umat islam sekarang,puasa sebulan maka syawal juga akan diraikn selama sebulan..hari ini dah masuk hari ke10 umat islam di serata dunia merayakan hari yang bahagia ini..walaupn setahun sekali,namun ia tetap diraikn dengan penuh kemeriahan..namunhtidak lupa kepada mereka yang tidak berupaya,sama sama menghulurkn bantuan..
Alhamdulillah,ini merupakn tahun ke2 saya behari raya diperantaun bersama sama sahabat handai y masih lagi berbaki,yang lain pulang beraya bersama keluarga tercinta di malaysia..aduh jeles sekali..tp tak mengapa,tiada rezki untuk pulang kepangkuan keluarga lagi..akan tiba masanya nanti..walaupun tidak bersama keluarga,namun kami tetap raikan hari bahagia ini dengan meriah..
Pada hari raya ke8,kami puteri puteri Zinnirah telah mengadakan rumah terbuka buat sahabiah2 dan juga mutazawwijin sekitar mansurah..sungguh meriah,saya sekadar menjenguk sebentar suasana diluar tamu,melihat para tamu memjamu selera..kerana terlalu sibuk di dapur(blh dikatakn tak menang tangan la) sehinggakan tidak sempat melayan tetamu..tiada sebarang pentaklifan tugasan,masing masing ahli bait memainkan peranan masing2,walaupun cuma tinggal kami ber5(saya,cah,nana,pipah dan along) dan dibantu sahabat saya,sakinah alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar..seronok sangat..tp dalam seronok ada juga sedihnya..tetamu datang tak putus2..walaupun ada segelintir ahli mansurah pulang ke CAIRO atas urusan masing2..tetamu di hidangkn dengan juadah yang sangat istimewa dari kami sekeluarga..alhamdulillah,rezki minallah..ucapn jutaan terima kasih buat sahabiah2 yang sudi betandang ke rumah kami..dan mohon maaf sekiranya ada kekurangan di pihak kami selaku tuan rumah..i.allah ada rezki,kita bekumpul lagi..



tapai ni xsempat nk hidang untuk tetamu..maalish yer...


Ni hagah tuk tetamu hasil tangan Pipah...huhu

Tiada ulasan:

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget