About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Rabu, 22 Julai 2009

Mabruk Ya Habibti....

salam...
Syukur alhamdulillah...tahniah,mabruk,congratulation buat kandaku,k.ha...syukur kerana berjaya memperoleh keputusan yang amat2 membanggakan kami..lebih-lebuh lagi buat Ummi yang sentiasa mendoakan kejayaan anak-anaknya..

Teruja sangat bila baca blog k.ha tadi..rasa cam nak nangis je..nak peluk pun ader..tapi ape boleh buat..sengih,senyum,dan syukur yang mampu saya buat..kak ha,u r da best la..i'm proud with u sis..u dah buat i makin bersemangat nak belajar kat bumi yang penuh barakah ini..tapi ingat,jangan sesekali bermegah dengan apa yang kita dapat..(sekadar psanan tuk kiter sume)..

sebagaimana firman allah s.w.t :Demi sesungguhnya.Jika kamu bersyukur,nescaya AKU tambahi nikmatKU kepadamu,dan demi sesungguhnya. jika kamu kufur,sesungguhnya azabKU amat berat."(IBRAHIM;7)

my sis ni memang seorang yang kuat semangat dan seorang focus bila study..xmacam adik dia ni..malas..banyak main..time study saya stado...bila result kuar mula la nangis,tekup muka kt bantal busuk sampai basah,akhirnya telena diulik sendu..hehehhe..

Mari bercerita bersama kami..hehehe pinjam dilog Us Zamri..sekman "mari mengaji"..bercerita pasal kami ni memang xabis..kami ni beza umo stahun jer,tapi kalu tengok pada rupa paras kami memang xsama( yer la sebab bknnyer kembar..heheh)kadang tu orang cam tak percaya jer yang kami ni adik beradik..pernah sekali saya ziarah kak ha kat USIM dulu,kawan2 kak ha cam excited la nak kenal sape adik kak ha..tapi bile dah berkenal-kenalan kak ha kenalkan saya pada kawan2 dia,mereka cam terkejut dan mungkin xpercaya yang saya ni adik kak.ha..mulala saya cakap.."eh xla,saya ni sepupu kak ha..pe lagi marah la makcik tu..heheh..sebabnyer ape??sebabnye kami memang xsama..kak ha ni putih orangnyer,,putih gebu gituk..ntah ape la ummi makan masa ngandungkan die..kihkihkih..ummi cakap,masa ngandungkan kak ha ummi terpandang sorang perempuan yang cantik,putih..heheh..cite2 org2 tua..saja nak buat anak2 perasan..itu suma anugerah dari Allah taala..saya pulak gelap skit orangnyer..itu je yang membezakan kami berdua..hitam putih jer pun..kalu tengok pada iras wajah aderr jgk yang sama..tang mn???tengok la sendiri yer..xkenal maka xcinta..tak tau jangan dok mengata..heheh..

walaupun saya ni anak dan adik yang paling kecik(bongsu la katakan..heheh)tapi saya ni xdiketogorikan sebagai anak yang manja tau..yang manja kakak saya tu..hehehe..xla manja sangat cuma..lembut skit dari saya..saya ni kasar,(tapi kadang tu lembut gak la..)keras kepala,suka ikut cakap sendiri jer..kalau bergadoh, memang kak ha akan mengalah,dan mulakan episod air matanye itu..hehehe..tol x k.ha??walaupun saya ni selalu jer wat kak ha sakit hati n terasa hati,tapi saya sayang dia tau..emm..masa kecik2 dulu,orang sume cakap kami ni cam kembar..mana taknya,kalu time raya baju mesti nk kena sama..kalau xsama warna,corak mesti sama..kalu tak masing2 xpuas hati..sape yang mengajarnyer??semestinye ummi dan abah..ditambah pulak ngan Along yang memang suka ikut kehendak adik-adiknyer tika itu..time paling best,time raya..hehhe..

tapikan,,xlama lagi kak ha dah nak kawin..mungkin masa perkahwinan dia saya xdapat nak join..cam ner nak balik kalu orang xsupport??waaaaaaa..sedeh sey..ummi,along,angah,ateh cakap,"kalau adik balik mesia,dah xboleh gi mesir dah"..emmm..saya pun mengiakan je la.."xpela, adik xbalik..lagi pun kat cni byk benda yang adik boleh buat..byk ilmu yang adik kena cari lagi"jwb saya spontan..huhuu..achik plak xkisah..kak ha plak..if u need me in your wedding day,just buy me a ticket..hehehe..harapnye lepas u kawin nanti hubungan kiter sentiasa erat malah makin kuat ikatannya..jangan nanti i disishkan tau..sedeh la xder kawan nk bergurau senda,begelak ketawa kalu i balik esok..

hehehee..begitulah sedikit sebanyak cerita mengenai kami 2 beradik..sebagai pengenalan awal jer..nati kalu ader ideal baru,saya akan sambung lagi..so meh la sama-sama mengenali kami..

1 ulasan:

Abu Muazz berkata...

carik-carik bulu ayam...

air dicincang... manakan terputus...

begitulah lumrah... kekadang bila ada depan mata, asyik nak bertekak, bermasam muko,... tapi bila berjauhan, rindu takleh nak oyak...

apa pun, moga kalian semua bahagia sokmo dan dapat membahagiakan ummi kita...

Adik... semoga najah imtiyaz... jaga al-Quran dalam dada...

Ha... terus beruasaha... moga ketemu kejayaan...

I'm proud to be ur brother... keep it up my sisters... i love both of u...so much,..

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget