About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Isnin, 5 Julai 2010

Rinduu sangat...

Dimulakan dgn Bismillah..
Salamsemanisenyumanmu..

Rindu adalah fitrah bg stiap insan..anugerah yg tak tehingga dari Allah s.w.t buat hambaNya..jadi salurkanlah kerinduaan itu dengan betul agar ada rahmat disebaliknya..

Ye,stiap kali kita berjauhan dgn org yg kita syg,sdh tentu kerinduan sedia dan setia menemani..stiap lagak,tingkahlaku,feil perangai,karenah,raut wajah dan yg sewaktu dgnnya bermain2 di kotak minda kita..mana mugkin semua itu bisa di lupakan..begitulah yg sedang dilalui oleh dia skrg ni..rindu yg tak terucap..stiap gerak geri,patah bicara sentiasa dibawa bersama..menjadi azimat sepanjang masa..

Rindu pada Keluarga..
Biase la,kalu berjauhan msti rndu rnduan..itulah jalan untuk kita melebarkan lg sayap dalam kita mengukuhkan dn menguatkn lg ikatan kekeluargaan..silaturrahim itu penting..walaupun br sj bpisah dgn fmly beberapa bln yg lalu,namun rindu itu tetap btandang..hadir dlm diri bersedia untuk berperang dgn jiwa..dan perasaan bersedia mengawal keadaan..alhamdulilah evrythng is ok..

Rindu teman2 seperjuangn..
Teman seawal tadika (PASTI) kok lanas,teman sepermainan Sek Keb Desa Pahlawan dan SK kok Lanas,teman sepencarian ilmu di awal usia remaja, SMUA Maahad Syamsul Ma'arif Pulai Chondong dan teman2 sealiran sefikrah dan seperjuangan di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) serta rndu pd seluruh tenaga pendidik,pengajar dan pensyarah..jasa kalian terlalu byk..hanya kejayaan yg mampu kami balas..

Rindu pada yang tiada..
Paling dirindui pada insan y telah 'pergi' mengadap ilahi..hanya doa mengiringinya..ya allah betapa hati ini merinduinya,Kau sampaikanlah rindu ini kepadanya,agar dia tahu bahawa kami sentiasa merindui dan mengingatinya..
Abah, adik rindukan suara halus abah ketika berbicara dgn kami,
Adik rindukan ketegasan abah dlm mendidik kami,
Adik rindukan senyuman mesra dan manis abah..
Adik rindu nak tasmik Quran ngn abah..
Dalam tak sedar airmata membasahi pipi tatkala terkenangkan arwah abahnya yg dah 3tahun pergi mengadap yang maha Esa..sejak keberadaannya di bumi kinanah ini,seringkali mimpikan arwah abahnya..walau seketika cuma tapi pengakhirannya ckup syahdu..pelukan yang erat dgn penuh kasih sayang di hadiahkan buat ank kecilnya,tanda perpisahan dlm dunia mimpi..itulah yang diminta olehnya ketika hayat arwah abah msh ada,namun tak kesampaian kerana abahnya hanya mampu terbaring kaku dikatil hospital btemankan wayar2 y beserabut di badan..alhamdulillah,allah makbulkan jua doanya..doa seorg ank y rindukan pelukan ayahandanya..mg allah mencucuri rahmat ke atas roh abah..

Rindu pada sang Pencipta dan RasulNya..
Bagaimana dgn rindu pada Allah dan Rasul?mg ia sntiasa tersemat d hati..mg allah sentiasa menjaga hatiku dan imanku dlm melaksanakan segala perintah dan menghindari dr sgla larangannya..bermuhasabah dia seorang diri,,mg dgn izin allah taala,idup dan matinya diredhoi allah selalu..

Sahabatku,,Rindulah selagi kita diberi masa untuk merindui..sebelum ia di tarik balik..

Selamat berjuang,

1 ulasan:

Unknown berkata...

oo..da ade ehem2 yeap..hehhehe..

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget