About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Isnin, 5 Julai 2010

Sedari..

Dengn nama allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani..
Salamsemanisenyumanmu,,

Berlalu sudah bln Jun..Julai dtg menggantikan diri,menghiasi dan memeriahkan lg tahun 2010..namun,Rejab masih lagi bersama kita,menemani hari2 kita untuk merebut dan mencuri masa dgn memperbanyakkan amal ibadat..mg dgn niat y ikhlas dlm melaksanakan amal y dtuntut olehNya dpt kita peroleh pahala yg setimpal..

Sebulan 1 entri je?keluh hati smbil bermain2 dgn jari jemari..bersedia untuk menaip keypad hp sonynya..seperti biase,hobinya hanya gemar membuka dan membaca tulisan dari sahabat2 bloggernya yg lain..lebih senang dan lebih manfaat dr blognya sendiri..bukan tak de idea nk menulis,tp masa dan mood memainkn peranan yang penting dlm sesebuah penulisan.ditambah pulak kena ada motif dan pengisian yg baik untuk sesebuah entri..terkadang dia cemburu bila membuka dan membaca tulisan atau entri dr shbt2 bloggernya..cemburu dgn ilmu yg mrk ada..tp kadang2 dia mengutuk dirinya sendiri di atas kesombongannya yg tak berusaha untuk mencari..inilah yg dikatakn dlm pepatah melayu " bodoh sombong"namun dia berusaha untk mengubhnya..biasa lah stiap manusia ada kelebihan dan kekurangannya..manusia tak sempurna..sempat lagi dia bermonolog sbentar,menyedapkan hati sendiri..wlau bgaimanapun,dgn pembacaannya melalui blog2 y lain,sdikit sbyk dpt memberi ilmu dan membuka mindanya untuk terus menggunakan akal y di anugerahkan kepadanya oleh Allah s.w.t..

Sedari dari awal pembikinan blognya,hasil cetusan abang kesayangannya,dia byk menulis entri2 berkaitan dgn dirinya sndri..dia seronok begitu, namun telintas perasaan malu dgn drinya sndri..malu sebab tak dapat nak berkongsi ilmunya dgn org lain..tp dia tetap bersyukur sbb sekurang kurangnya,dgn adanya medium sebegini dpt dia mengaut sdikit sbyk dan bkgsi ilmu dgn blogger y lain..
Terima kasih buat semua..manfaatkn setiap ilmu yang diperolehi..praktikkan mengikut tempat yang sesuai..moga allah merahmati dan meredhoi perjuangan kita semua..
Takbir..allahu akbar..

1 ulasan:

Unknown berkata...

meh2 buat cite meh..hehe

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget