About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Khamis, 24 Mac 2011

Selamat sumernyerr,,

Assalamualaikum..

Mansurah di limpahi hujan arini..patut la sejuk semacam je..tido pas suboh pun xterasa lamanya..hehehe..bila dah hujan nk keluar rumah pun jd malas..(alasan org yg xbrape rajin)confirm jalan penuh ngn lumpur..alahai..nak kena keluarkan kasut boot la jwbnyer,,

Yaa, seminggu sudah saya di mesir,,dan di rumah sendiri baru 3malam..bukan stakat kt Dubai je transit, kt Mesir pn ada perkhidmatan tu jg..huhu..4hari saya dan syaima' transit kat bet(rumah) Ummu Khair kat Maua'f..balik jenguk rumah gitu2 je..kemas sikit2 apa yg patut,,nak kemas semua mmg xlarat..bagaikan rumah baru pindah..semua barang dalam kotak kena punggah balik dan ada beberapa tempat kena basuh..terutama dapur dan toilet..nk duk sorang2 mmg xbrani laa..bak kata kawan sy,,bkn takut pada hantu jembalang tapi pada manusia yg sentiasa menanti peluang untuk bertindak di luar kawalan..lagi2 rumah sy jauh dari rumah Malizi yg lain..so di sebabkan xnk susahkn org lain, lebih baik bertindak dgn cara y xnk bg org susah..hehe..

Alhamduliilah sekarang xperlu lg transit kt rumah sape2..ahlirumah dah ade y sampai..so, peruntukkan masa untuk terus mengemas agar rumah kelihatan kemas..huhu..

Maahad pun dh lama mula..semangat pun mula berkoba2,tp bila hujan camni, tiba2 jd seram sejuk..hehe..seimura, ko th kan mksud aku ni..( kihkih,,tetiba nm ko msuk dlm cite aku..)..borang syahadah pn dah selamat kami isi kemarin..memang begitu teliti sekali..belum pernah terjadi pada ku dan pada sahabiah2 y lain..bak kata seorang 'teman' sy,,'mmg la kena teliti,sbb awk isi tu bkn sebarang borang..tu borang Ijazah Sarjana Muda awk..'huhu..mmg betol pun..so isi borang tu xleh main2,xleh salah sikit pun..terketar2 tgn nk menulis setiap ruang yg nk di isi..berhati2 kata orang..tp dlm berhati2 adew gk y silap masuk selekoh..emm xpe..mafi mushkilah..alhamdulillah..jadinya,bila borang syahadah dh di isi, maka bermula lah sessi murajaah kami..tapi bile nk start ek..ishkk..lagi 2bln je..masa berlalu dgn pantas,tnpa kita sadari..huhu..so..lakukannya sekarang..caiyookk,,,

all the best to all my beloved friends..dan terima kasih pada Ustazah Manal dan Ustazah A'sar, kerana xjemu mendoakan kejayaan kami..

3 ulasan:

ibnubaba_04 berkata...

hoho..ni bukan promote link blog..tapi ni promote tuan punya blog..hehe..pe2 pon..tq kak..

jalinankasih berkata...

Aii..promote tmpt lain komen tmpt lain ni...,huhu..

ibnubaba_04 berkata...

silap komen la kak..jangan marah..hehe

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget