About

Foto saya
Musafir di Bumi Kinanah... mencari secangkir ilmu buat bekalan hidup. Moga segala impian dan cita-citaku kan mampu kugapai...

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..

kAsiH TeRciPtA UntUk SeLamaNya..
kEluArGa BaHaGia MemBaWa Ke sYurGa..

Ahad, 7 Ogos 2011

geram vs sakit hati...~Astaghfirullah...~~

assalamualaikum...

bismillahirrahmanirrahim....

Geram..geram aku geram...

sakit hati....hanya Allah yg tahu...tp alhamdulillah di sebabkan bulan puasa dan orang lain sume puasa, maka aku perlu menahan amarah yang bersarang dalam jiwa raga ni...SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN...maalish awi2 ila sodiqoti habibati myza_1005 a.k.a MIZAH, coz atas kesilapan mamat arab tu, apa yang mu dapat tidak seperti yang di pesan...aku jua terasa akan kesilapannya,,,sori ek..ape sori2..sori2 naik lori laa...hukhukhuk...by the way aku tau, mu xkan salahkan aku kan..cayang u lebey laa..

Nabi ade berpesan untuk ummatnya : La Taghdob...( jangan marah)....
Firman Allah taala : Fasobrun Jamil..( sabar itu cantik & indah )

so, untuk hilangkan rasa marah tu, sama2 la kita beristighfar dan berdoa agar kita di jauhkan dari gangguan dan hasutan syaitan..walaupun bulan puase ni syaitan dan iblis dah dirantai kemas dengan rantai besi namun, mesti di ingat bahawa nafsu kita sentiasa bersama kita...maka jaga lah nafsu kita dari di rosakkan..

ok, renung2kan dan selamat beramal...selamat berbuka puasa untuk warga MESIR di MANSURAH...

2 ulasan:

sifu im berkata...

ilex2 kak..hehe..bkpo napok stress sngt ni..

jalinankasih berkata...

hau laa..napok sgt ko im??huhuu...

biaso laa..hehee...

Pengikut

ULAMA

Blogger Tricks Habib Omar Dr.Yusuf
Dr.Wahbah Zuhaily Dr.Ramadhan Buoti Harun Yahya Darul Ifta' darussyifa' PUM

AKHBAR

Harakah keadilan TranungKite tkodaily detikdaily PahangDaily suarakampus Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan jazeera jazeera MyKKK

TRAFFIC

Marhaban Bikum


ShoutMix chat widget